Exhibition

The Oblivion

The Oblivion

Exhibition by Kongpop Benjanirat

4th - 25th June 2022

“The oblivion” exhibition by Kongpop Benjanirat, a newly well know artist from Silpakorn University with his oil painting that has a complete sense of an ancient painting style representing a remarkable academic art skill. Additionally, in this exhibition artist deliberately expresses through his thought and perspective towards

historical stories and certain artists from the 19th century.


“The oblivion” exhibition was inspired by his interest in the forgotten history, meanwhile most of the historical stories was intended to be written and emphasized only on important events and that was a big impact of the change in each period of time. In fact, the words were composed on a straight line, dragging through a plenty of various profound historical story branches that have been neglected. And that is how a conflict started where artists and artworks were driven to be shown in historical pages in order to be a head of the change in idea and a particular artistic credo during each intervening time. Therefore, Kongpop himself attentively studied and researched for a glorious time of each academic artists during the 19th century.

Creating from a fraction of information that has been left and turning an opposite aspect of a forgotten artistic history to become alive again under the truthful circumstances of the contemporary art.


นิทรรศการ The Oblivion โดย ก้องภพ เบ็ญจนิรัตน์ ศิลปินรุ่นใหม่ไฟแรงจากรั้วศิลปกร กับผลงานจิตรกรรมสีน้ำมัน ที่อัดแน่นไปด้วยกลิ่นอายของผลงานจิตรกรรมโบราณ และถ่ายทอดทักษะของงานศิลปะแนวอคาเดมิคได้อย่างดีเยี่ยม โดยนิทรรศการในครั้งนี้ศิลปินได้ตีความผ่านมุมมองความคิดและทัศนคติที่มีต่อเรื่องราว ประวัติศาสตร์ และศิลปินในช่วงคริสต์ศตวรรษที่ 19


นิทรรศการ The Oblivion เกิดจากความสนใจในห้วงของประวัติศาสตร์ที่ถูกลืม ซึ่งหลายครั้ง เรื่องราวในประวัติศาสตร์ ที่ถูกเขียนขึ้นได้มุ่งเน้นเฉพาะไปที่เหตุการณ์ที่มีความสำคัญและถือเป็นจุดเปลี่ยนของช่วงเวลานั้นๆ ร้อยเรียงเป็นเส้นตรง ลากผ่านบนกิ่งแขนงแห่งความหลากหลายของเรื่องราวในประวัติศาสตร์อีกมากมายที่ไม่ได้ถูกให้ความสำคัญ จึงเกิดการช่วงชิงพื้นที่บนหน้าประวัติศาสตร์ที่มีพื้นที่ให้เฉพาะศิลปินและผลงานศิลปกรรมที่มีความสำคัญต่อการเปลี่ยนแปลงของรูปแบบและลัทธิของงานศิลปะในช่วงรอยต่อเวลานั้นๆ ศิลปินจึงได้ศึกษาค้นคว้า หาช่วงเวลาอันรุ่งโรจน์ของเหล่าศิลปิน อคาเดมิคในช่วงคริสต์ศตวรรษที่ 19 ประกอบสร้างจากเศษเสี้ยวของข้อมูลที่หลงเหลืออยู่เพื่อ เปิดเผยอีกด้านหนึ่งของหน้าประวัติศาสตร์ศิลป์ที่ถูกลืม ให้กลับมามีชีวิตและตัวตนอีกครั้ง ในบริบทของโลกศิลปะร่วมสมัยของปัจจุบัน


Adolph von Menzel, 2021, Oil on linen, 100x100 cm.
Adolph von Menzel, 2021
Oil on linen,
100x100 cm.
Aimé-Jules Dalou, 2022, Oil on linen, 180x135 cm.
Aimé-Jules Dalou, 2022
Oil on linen,
180x135 cm.
Anders Zorn, 2022, Oil on linen, 100x150 cm.
Anders Zorn, 2022
Oil on linen,
100x150 cm.
Carolus-Duran, 2021, Oil on linen, 80x100 cm.
Carolus-Duran, 2021
Oil on linen,
80x100 cm.
Cecilia Beaux, 2021, Oil on linen, 80x100 cm.
Cecilia Beaux, 2021
Oil on linen,
80x100 cm.
Emile Friant, 2020, Oil on linen, 80x110 cm.
Emile Friant, 2020
Oil on linen,
80x110 cm.
Ivan Shishkin, 2022, Oil on linen, 150x100 cm.
Ivan Shishkin, 2022
Oil on linen,
150x100 cm.
Jean-Léon Gérôme, 2020, Oil on linen, 100x80 cm.
Jean-Léon Gérôme, 2020
Oil on linen,
100x80 cm.
Joaquín Sorolla, 2020, Oil on linen, 80x100 cm.
Joaquín Sorolla, 2020
Oil on linen,
80x100 cm.
John Singer Sargent, 2021, Oil on linen, 120x160 cm.
John Singer Sargent, 2021
Oil on linen,
120x160 cm.
Lord Frederic Leighton, 2022, Oil on linen, 120x270 cm.
Lord Frederic Leighton, 2022
Oil on linen,
120x270 cm.
Philip de László, 2021, Oil on linen, 90x110 cm.
Philip de László, 2021
Oil on linen,
90x110 cm.
Sir Lawrence Alma-Tadema, 2022, Oil on linen, 180x160 cm.
Sir Lawrence Alma-Tadema, 2022
Oil on linen,
180x160 cm.
William-Adolphe Bouguereau, 2021, Oil on linen, 120x270 cm.
William-Adolphe Bouguereau, 2021
Oil on linen,
120x270 cm.